Life is happening

Jag gillar ju ändå att organisera

Igår var ju då första dagen jag endast drack juice, första dagen på min juice fasta.. Hela dagen frågade all varför jag börjat med den, ingen förstod varför jag väljer att bara drick juice i sju dagar i streck då de flesta kopplar fasta med drastisk viktminskning. Det är inte för en viktminskning jag kör en juice vecka, utan för att rena kroppen och att efter dessa sju dagar ha en sundare diet. Jag äter kött, fisk fågel, potatis, pasta, ja jag äter nog allting men jag ser till att det ska vara ekologiskt och lagat från grunden. Det som jag undviker är mjölk produkter för att det finns så bra alternativ till mjölk produkter från till exempel Oatly som jag allt på havre, allt från mjöl till grädde och vaniljsås. Detta för att jag mår bättre av att inte få mig mjölkprodukter, de flesta är känsliga mot mjölk, många känner sig uppblåsta och flötiga utan att veta om varför, jag skulle i så fall säga till dem hej sluta med mjölken ett tag och lev ett lättare liv. Det var inte dit jag ville komma men… efter en veckas detoxande vill jag sluta dricka kaffe, få i mig mindre socker och ha mindre sug efter bröd, allt för att kunna leva ett längre och hälsosammare liv.

Jag börjar dagen med ett glas vatten när jag hoppat ur sängen. Det är alltid viktigt med vatten – kroppen behöver minst 1 liter varje dag om inte mer!!!

Idag gjorde min mamma sin standard frukost juice med päron, morötter, rödbetor och MYCKET ingefära för att hålla oss undan förkylningar.

Innan min tandläkartid i morse gjorde jag en smoothie med kokosmjölk, päron och lingon.

Lunchen intog jag på Cafe Foxx, en Arnold. Mättande med avokado, banan, hampa, jordnötssmör och havremjölk.

Tryckte i mig en juice på eftermiddagen med gurka, tomat, kål, cayennepeppar och salt.

Gick till Konstmuseet och drack vatten när andra fikade.

Kom hem och åt sushi.. jag behövde tugga på något, jag ångrar det inte idag men jag har lärt mig att en bra mat plan där jag skrivit vad som ska läggas i dagens alla sex drinkar och att allt finns i kylen den dagen är avgörande för att lyckas sju dagar. Jag tar ett avbrott och ska endast äta raw food kombinerat med juicer idag, jag håller mig sysselsatt genom att plugga körkortsteori och laga raw food maten.

Ishiuchi Miyako vann Hasselbladspriset 2014 och hängs ut på Konstmuseet ett tag till

Ishiuchi Miyako vann Hasselbladspriset 2014 och hängs ut på Konstmuseet ett tag till

Arnold på Foxx

Arnold på Foxx

Standard

Leave a Reply

